Kadra Olivier

„Mamo, nie wiem, który nauczyciel jest najfajniejszy, tu każdy jest jak anioł.” Olivier, klasa 6

Szkołę Otwartą współtworzy sztab nietuzinkowych osób – pasjonatów swoich dziedzin. Uzupełniamy się wzajemnie tworząc fantastyczny, różnorodny zespół, budujemy go na silnych fundamentach: szczerości i zaufaniu. Stawiamy na rozwój, dlatego też każdego dnia zastanawiamy się co możemy zrobić jeszcze lepiej.

Sprawdź jak wspieramy zespół?

Jak wspieramy zespół?

Jeśli chcesz do nas dołączyć – prześlij nam swój list motywacyjny i CV.

Dołącz do zespołu

Prowadzące szkołę

Anna_Kozicka

Anna Kozicka

Wspieram klasy 4-8

Autentyczna, wizjonerska, odpowiedzialna.

Jestem założycielką i dyrektorką Szkoły Otwartej, prezeską Fundacji Otwieracze. Ambasadorką autentycznych relacji i holistycznego podejścia do rozwoju człowieka.

Od dawna marzyłam o miejscu, w którym dzieci otulone miłością będą mogły odkrywać siebie oraz zdobywać ważne życiowo umiejętności. Będą widziane i akceptowane takimi, jakimi są. Brakowało mi takiego miejsca, gdy mój Syn rozpoczynał przygodę ze szkołą, a ponieważ jestem sprawczą osobą, stworzyłam Szkołę Otwartą. 

Uwielbiam kreować coś od podstaw i pracować w zespole różnorodnych osób, dla których jakość i uważność na drugiego człowieka mają znaczenie. Przez ponad 18 lat tworzyłam i rozwijałam zespoły jako managerka albo towarzyszyłam managerom w zdobywaniu kompetencji przywódczych jako trenerka i coachka. Tworzyłam i wdrażałam również programy rozwojowe dla pracowników oraz wellbeingowe dla organizacji. 

W 2017 roku moja ścieżka zawodowa skręciła w stronę rozwoju młodego człowieka. Od tego czasu niemal każdą wolną chwilę poświęcam na zgłębianie tematów związanych z psychologią, rozwojem oraz tym, jak uczy się nasz mózg. To jest takie fascynujące!

Jestem trenerką Autentycznego Przywództwa, certyfikowaną trenerką metody Insight Discovery oraz międzynarodowej fundacji Familylab promującej pedagogikę Jespera Juula. Ukończyłam studia podyplomowe „Coaching i Mentoring” na Uniwersytecie Humanistycznospoecznym SWPS oraz dwuletni kurs ZEN coachingu. Stworzyłam autorski program rozwojowy „Autentyczne Przywództwo”, który pomaga rozwinąć własny potencjał przywódczy, niezależnie od tego, czy jest się managerem, rodzicem czy nauczycielem. 

Jestem mamą wspaniałego nastolatka –  Kuby oraz żoną najbardziej wspierającego męża na świecie – Maćka. Gdyby nie tych dwóch panów – nie byłoby Szkoły Otwartej.

Czytaj więcejZwiń
Aleksandra_Stykowska

Aleksandra Stykowska

Wspieram klasy edukacji wczesnoszkolnej

Empatyczna, kreatywna, uważna

Do Szkoły Otwartej trafiłam przypadkiem jako mama Janka – chłopca, któremu chciałam zmienić przestrzeń edukacyjną na bardziej przyjazną, empatyczną i kreatywną.

Teraz z nieukrywaną radością współtworzę przestrzeń Szkoły Otwartej, otwieram dla naszych dzieci nowe drzwi, rozwijam siebie, zespół i naszą edukację.

Z Saską Kępą związana jestem od urodzenia. Tu się wychowałam, zawierałam pierwsze przyjaźnie, wspinałam się po drzewach i robiłam fikołki na trzepakach.

Aktywną pracę z Dziećmi rozpoczęłam w 2007 roku. Od tego czasu z Małymi Ludźmi i Ich Rodzicami jestem związana codziennie i to jest coś, co napędza mnie do działania.

W życiu kieruje się  językiem Porozumienia bez Przemocy oraz Rodzicielstwem Bliskości. Mam za sobą szereg szkoleń z tego zakresu. Uważam jednak, że to praktyka dnia codziennego i pełne przekonanie, że to jest właśnie odpowiedni kierunek, daje mi swobodę w korzystaniu z tych metod w życiu codziennym.

Młodzi ludzie z edukacji wczesnoszkolnej nazywają mnie swoją szkolną mamą – tak też właśnie czuję się w kontakcie z Nimi.

Czytaj więcejZwiń

Zespół wspierający klasy 4-8

Magdalena_Rosada

Magdalena Rosada

Język polski

Kreatywna, zorganizowana, poszukująca

Jestem edukatorką, nauczycielką języka polskiego oraz języka polskiego jako obcego, mediatorką, trenerką oceniania kształtującego oraz wielką pasjonatką uczenia się.

W swojej codziennej pracy kieruję się zasadami Porozumienia bez Przemocy oraz oceniania kształtującego. Najważniejsze są dla mnie budowanie relacji z moimi uczniami oraz uczenie ich krytycznego myślenia. Uczę (się), jak być empatycznym człowiekiem otwartym na problemy współczesnego świata i to samo staram się przekazać dzieciom.

Nie stronię od trudnych tematów społecznych. Zachęcam moich uczniów, by budowali swoje opinie na wiedzy i pokazuję im, jak mogą jej samodzielnie szukać w rzetelnych źródłach. Lekcje prowadzę w sposób  interdyscyplinarny przy wykorzystaniu metody projektu. 

Jestem autorką bloga edukacyjnego www.codzisiajrobimy.pl oraz kanału YT dla nauczycielek i nauczycieli.

Czytaj więcejZwiń
Anna_Arciuch

Anna Arciuch

Język angielski

Kreatywna, uważna, ciepła

Jestem anglistką z doświadczeniem w pracy w szkole podstawowej, gimnazjum oraz liceum, również w klasach programu matury międzynarodowej IB DP. Najlepiej odnajduję się w pracy z dziećmi i młodzieżą, ucząc języka angielskiego w taki sposób, aby proces ten był nie tylko skuteczny i angażujący, ale też przyjemny i ciekawy. 

Wierzę, że uczyć można się różnie, w wielu miejscach i okolicznościach. Na zajęciach lubię pracować z wykorzystaniem autorskich materiałów i nowych technologii, zachęcać do nauki poprzez działanie i odkrywanie, a także wprowadzać podejście interdyscyplinarne. Sięgam po źródłowe materiały i teksty, a także staram się przekonać uczniów, że – nawet teraz, w dobie rozwoju sztucznej inteligencji – znajomość języka angielskiego jest nam bardzo potrzebna. 

Lubię organizować warsztaty, wycieczki, zabawy czy konkursy. Chętnie realizuję ciekawe projekty wspólnie z uczniami. Dużo satysfakcji daje mi indywidualny kontakt z nimi, szczere rozmowy, obserwowanie tego, jak wzrastają i odkrywają świat, dzięki czemu sama też sporo się uczę. 

Moją mocną stroną jest uważność na potrzeby innych i wrażliwość – również ta estetyczna i artystyczna. Uwielbiam tworzyć, podróżować i aktywnie spędzać czas. 

Czytaj więcejZwiń
Joanna_Pawłowska

Joanna Pawłowska

Język hiszpański

Otwarta, pomysłowa i zaangażowana

Ukończyłam studium nauczania języka hiszpańskiego jako języka obcego na Universidad Veracruzana w Meksyku i od ponad 7 lat nauczam języka hiszpańskiego oraz tłumaczę konsekutywnie. Jestem także pedagogiem, psychopedagogiem kreatywności, magistrem sztuki oraz edukatorem tańca i ruchu w nurcie somatycznej pracy z ciałem.

Fascynują mnie kraje Ameryki Łacińskiej i jej kultura. Uważam, że hiszpański jest pięknym językiem, który pozwala otworzyć się na bogactwo kultury iberoamerykańskiej. Staram się zarazić tą pasją młodzież i z dużym wyczuciem i cierpliwością dzielić się podstawami języka hiszpańskiego i informacjami na temat Hiszpanii i innych krajów hiszpańskojęzycznych.

Współtworzę Happy Kid Centre – instytucję organizującą weekendowe spotkania dla dzieci i młodzieży oraz obozy letnie i zimowe. Dzięki temu od bardzo młodego wieku mogłam sprawdzać się jako opiekunką i edukatorką na obozach. Obecnie w HKC specjalizuję się w prowadzeniu projektów twórczych oraz koordynowaniu pracy młodej kadry i wolontariuszy. 

Ponadto od 4 lat prowadzę treningi efektywnej nauki w ramach działalności Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej IEN. Moją pasją jest ruch i taniec. Tańczę taniec współczesny, kontakt improwizację, wspinam się i ćwiczę jogę. Prowadzę też własną praktykę nauczycielską.

Każdą moją relację pedagogiczną z uczniem opieram na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Na zajęciach tworzę ludyczną atmosferę, w której jest też miejsce na nazywanie potrzeb i trudności. W miarę moich możliwości staram się podchodzić indywidualnie do każdego z uczniów.  Wierzę, że warto jest angażować się w projekty, które próbują zmieniać świat na lepsze – budować społeczeństwo oparte na komunikacji, w którym każdy obywatel czuje się wartościowy, zna swoje słabe i mocne strony i bierze odpowiedzialność za swoje decyzje. Czuję, że Szkoła Otwarta jest właśnie takim miejscem. 

Czytaj więcejZwiń
Magda_Gawron

Magda Gawron

Biologia, geografia, chemia, mentorka klasy 7-8.

Dociekliwa, zaangażowana, dokładna

Z wykształcenia jestem inżynierką ochrony środowiska po multidyscyplinarnych studiach. Moją pasją jest przyroda i ochrona rzek.

Jeszcze kilka lat temu byłam poważną panią z korporacji, która w szpilkach przemierzała korytarze biurowców, ministerstw i elektrowni. Zawsze jednak wiedziałam, że tak naprawdę zrealizuję się dopiero w pracy z ludźmi na wcześniejszym etapie rozwoju. Swoją nadzieję na udaną zmianę ścieżki zawodowej oparłam na tym, że skoro umiem się dogadać z prezesem wielkiej spółki skarbu państwa, to będę umiała też to zrobić z nastolatkami. 

Dzieci i młodzież to moi ulubieni ludzie. Wierzę, że gdy będziemy w relacji opartej na porozumieniu i zaufaniu, pokażę im, jak badać świat i zachwycić się biologią, chemią i geografią. 

Ważne jest dla mnie praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy, dlatego poświęcam dużo czasu na budowę modeli, doświadczalne podejście do zjawisk przyrodniczych i analizowanie z dziećmi ich wyników. Razem z nimi odkrywam na nowo zależności łączące nauki przyrodnicze i mam ogromną frajdę z patrzenia, jak entuzjazm dorosłego staje się entuzjazmem dzieciaków.

Marzy mi się, żeby opuszczając szkołę podstawową, młodzi ludzie byli świadomi swoich mocnych stron, aby zostali wyposażeni w umiejętności planowania własnych działań i byli obdarowani przenikliwością, która pozwoli im jak najdłużej utrzymać dziecięcą ciekawość i dociekliwość. Działam tak, żeby przygotować młodzież do tworzenia rzeczywistości opartej na współdziałaniu, szacunku i wyrozumiałości. 

Czytaj więcejZwiń
Krzysztof_Drążkowski

Krzysztof Drążkowski

Fizyka, chemia, historia

Cierpliwy, otwarty, jednorożec

Interesuję się nauką. Chemia, fizyka, historia, matematyka – mogę o nich słuchać, czytać i rozmawiać godzinami.

Jestem rodowitym słoikiem z Torunia. Od zawsze fascynowały mnie wybuchy, stąd wybór studiów – technologia chemiczna na Politechnice Warszawskiej. Już od pierwszego roku studiów, czyli od kilkunastu lat, prowadzę zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Taka praca jest dla mnie na tyle satysfakcjonująca, że zmieniłem ścieżkę kariery z inżynierskiej na edukacyjną.

Praca z dziećmi i młodzieżą dostarcza mi mnóstwo radości. Lubię obserwować ich rozwój i kiedy łapią zajawki.

Parafrazując pewnego geniusza-inżyniera: Gdybym miał powiedzieć, co cenię w życiu najbardziej, powiedziałbym, że Szkołę Otwartą.

Czytaj więcejZwiń
Krzysztof_)Chojecki

Krzysztof Chojecki

Matematyka

Twórczy, pracowity, konsekwentny.

Moimi największymi pasjami są matematyka i malarstwo, które staram się łączyć, tworząc obrazy brył matematycznych. Nie umiem żyć też bez muzyki, która od zawsze towarzyszyła mi w nauce. 

Ukończyłem Politechnikę Gdańską z tytułem magistra inżyniera matematyki finansowej.

Porzuciłem karierę bankową na rzecz pomocy innym w nauce matematyki. Wymyśliłem i współtworzyłem projekt edukacyjny „Pi-stacja Matematyka”, dla którego nagrałem około 600 wideo lekcji.

Współtworzyłem także innowacyjny projekt „Lekcje z Legią”, którego ideą jest rozwijanie umiejętności rozumowania matematycznego poprzez doświadczanie zastosowania matematyki w piłce nożnej. 

Miałem przyjemność pisać artykuły o matematyce do czasopisma „Victor”. 

Należę do grupy Superbelfrzy RP, która zrzesza najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce. 

W roku akademickim 2018/2019 firma Microsoft zaliczyła mnie do najbardziej innowacyjnych nauczycieli na świecie. Dostąpiłem zaszczytu wygłoszenia mowy motywacyjnej na konferencji TEDx. 

Swoją wiedzą dzielę się z innymi nauczycielami, szkoląc ich z wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji oraz z innowacyjnych narzędzi w doradztwie zawodowym.

Czytaj więcejZwiń
Jaśmina_Wójcik

Jaśmina Wójcik

Art

Ambitna, wrażliwa, szczera

Jestem artystką, reżyserką, edukatorką, wykładowczynią akademicką i mamą. Uwielbiam współpracować, uczyć się w procesie, wymieniać wiedzą i doświadczać zmysłami, a także kierować się intuicją. 

Inspirują mnie inni ludzie – przez 10 lat (2011-2021) pracowałam artystyczno badawczo partycypacyjnie ze społecznością byłych pracowników fabryki Ursus. Podsumowaniem tego okresu stał się dokument kreacyjny „Symfonia Fabryki Ursus”. 

Od 2012 roku angażuję się w edukację empatyczną, podążając za dziećmi. Oddaję sprawczość i podmiotowość w ich ręce, traktując je jako współtwórców i zapraszając do dialogu. Założyłam i prowadzę wraz z nimi “Gazetę Dzieci”, a także kuratorujemy i współtworzymy razem wystawy w instytucjach kultury – Kurnik w Galerii Arsenał w Białymstoku czy w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki.

Pracowałam w placówkach wychowawczych, edukacji formalnej i nieformalnej. Jest to dla mnie ogromna inspiracja. Moje doświadczenia i obserwacje z pracy z dzieciakami umieszczam w cyklach rysunków skierowanych do dorosłych, wierząc, że spróbują inaczej spojrzeć na dzieci i podążą za ich otwartością. 

https://secondaryarchive.org/artists/jasmina-wojcik/

Czytaj więcejZwiń
Wioletta_Szarpak

Wioletta Szarpak

Sport, mentorka klasy 5-6

Opiekuńcza, serdeczna, dokładna

Jestem absolwentką warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, mamą Janka. Wspólnie opiekujemy się naszym psem Tofim.

Co lubię? 

Wszystko, co naturalne – począwszy od ziół uprawianych w doniczkach, przez warzywa i owoce, które można jeść prosto z krzaka, po wyprawy w plener dające możliwość nacieszenia oczu pięknem otaczającego świata. Moje ulubione miesiące w roku to czerwiec, lipiec i sierpień – i to nie tylko ze względu na wakacje:). To czas, kiedy natura eksploduje swym bogactwem – piękne kolory, słońce, wiatr, deszcz, wspaniałe smaki świeżych warzyw i owoców.

Lubię muzykę. Nie wymienię tu konkretnego wokalisty, zespołu czy gatunku muzycznego. Wszystko zależy od mojego nastroju i aktualnych potrzeb. Lubię prostotę, szczerość i uczciwość. Lubię ruch. Daje mi on ogromne możliwości wglądu i poznania siebie, rozwijania pasji, aktywnego odpoczynku, wzmacniania zdrowia. 

Praca z dziećmi to dla mnie transakcja wiązana – ja wprowadzam je w świat szeroko pojętej aktywności fizycznej, dbałości o ciało, odpowiedzialności za własne zdrowie i rozwój fizyczny. Dzieci odpłacają pozytywną energią, uśmiechem. Wciąż zachwyca mnie ich kreatywność i niespożyta chęć do zabawy. Co mogę dać dzieciom? Zrozumienie, akceptację, wsparcie i możliwość bycia sobą. W swojej pracy próbuję pokazać im świat moich wartości – może znajdą w nim coś, co będzie im bliskie.

Czytaj więcejZwiń
Zobacz wszystkichZwiń

Zespół wspierający klasy 1-3

Hanna_Jeleńska

Hanna Jeleńska

Edukacja wczesnoszkolna

Empatyczna, cierpliwa, zaangażowana

Jestem edukatorką najmłodszych grup edukacji wczesnoszkolnej i wierną praktykantką komunikacji opartej na autentyczności, zaufaniu i partnerstwie. Wierzę, że to klucz do budowania szczerych relacji z młodymi ludźmi. 

Edukacja wczesnoszkolna to także niesamowita podróż pełna przygód dla wszystkich jej uczestników – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dlaczego pingwiny nie latają, poznawanie tajników pisma i równie tajemniczej matematyki czy eksperymentowanie w pracowni malarskiej to tylko niektóre z nich! 

W swojej codziennej pracy staram się również zarażać dzieci pasją do dwóch bliskich mi dziedzin – czytelnictwa oraz sztuki. Wierzę, że obie uczą szacunku do różnorodności i są dla każdego, niezależnie od wieku.

Czytaj więcejZwiń
Anna_Zych

Anna Zych

Edukacja wczesnoszkolna

Zorganizowana, kreatywna, autentyczna

Przede wszystkim jestem animatorką. Taka praca mnie fascynuje i jestem w tej dziedzinie fachowcem.

Animacja  grup społecznych, zwłaszcza dziecięcych, stanowi rdzeń mojej pasji i o niego opieram zdobywanie nowych umiejętności i decyzje rozwojowe. 

Jestem osobą zorganizowaną, zdeterminowaną, odważną i towarzyską. Lubię wyzwania i działania  wymagające organizacji dużych imprez, ale równocześnie bardzo cenię sobie  pracę w ciszy i samotności. 

Potrafię działać zarówno w grupie, jak i niezależnie. W pracy z grupą wspieram się techniką teatru cieni, performatywnym czytaniem bajek, warsztatami o tematyce związanej z  ekologią, recyklingiem i upcyklingiem w szeroko pojętym wachlarzu arteterapeutycznym, gdzie sztuka sama w sobie nie jest dążeniem do stworzenia dzieła sztuki, ale procesem przez który przechodzimy w celu zespolenia się ze swoimi emocjami.

Czytaj więcejZwiń
Katarzyna_Sajkowska_1

Katarzyna Sajkowska

Edukacja wczesnoszkolna

Kreatywna, odpowiedzialna, zaangażowana

Po kilkunastu latach pracy inżynierskiej w środowisku dorosłych z wielką ochotą wróciłam do korzeni czyli pracy z dziećmi.

Lubię dzieci, uważam, że są najfajniejszymi współpracownikami pod Słońcem. Szczególnie te w wieku wczesnoszkolnym. 

To, co mnie ukształtowało jako edukatorkę, towarzyszącą dzieciakom w ich codziennym rozwoju, to wieloletnie doświadczenie instruktorki zuchowej, miłość do przyrody, doświadczenia rękodzielnicze a także ciągłe eksperymentowanie. 

Jestem dyplomowaną nauczycielką Montessori. W codziennej pracy tworzę samodzielnie pomoce naukowe służące nam na co dzień w klasie. Stawiam mocno na samodzielność dzieci, pozwalam im wybierać aktywności, miejsce i sposób realizacji pracy. Ważne jest dla mnie zaufanie w grupie, ale także odpowiedzialność – również za swoją własną edukację. Dlatego uczę dzieci planować pracę. 

Jestem człowiekiem lasu, sypiam czasem w ziemiance, lubię włóczęgi z namiotem i gotowanie na kuchence turystycznej. Umiem zrobić filcowe kapcie albo batikowe monidło. 

Uwielbiam podróże, szczególnie do dzikich, nieskażonych turystycznie krajów. Jestem dumną mamą wspaniałego nastolatka. Mam dużego psa.

Czytaj więcejZwiń
Karina_Muras

Karina Muras

Edukacja wczesnoszkolna

Uważna na potrzeby, słuchająca, zorganizowana

W swojej pracy z dziećmi z edukacji wczesnoszkolnej kieruję się podejściem, że te młode osoby staną się kiedyś samodzielnymi dorosłymi. Staram się więc pomóc im przygotować się na to i dbam o ich aktualne potrzeby, emocje i zainteresowania. 

Kluczowe jest dla mnie zapewnienie bezpieczeństwa i spokojnej atmosfery przy podejmowaniu wyzwań i robienie małych kroków do wielkiego rozwoju. Zawsze w głowie mam myśl, że dzieci są różne, pochodzą z różnorodnych środowisk, które mają różne wartości i idee. Nie próbuję tego zmienić. Przeciwnie,  zauważam, doceniam i korzystam z tych zasobów w pracy z danym dzieckiem.

Dziecko to też rodzice i w komunikacji z nimi również staram się słuchać, dostrzegać ich emocje i potrzeby, które wiążą się z zapewnieniem ich dziecku najlepszych warunków rozwoju. 

W Szkole Otwartej pracuję metodą Montessori. Edukuję o emocjach i organizuję zajęcia z wykorzystaniem Photonów. 

Czytaj więcejZwiń
Kamila_Rajska

Kamila Rajska

Edukacja wczesnoszkolna

Miłośniczka przyrody, empatyczna, z głową w chmurach

W życiu zawodowym staram się łączyć ze sobą dwa obszary: architekturę krajobrazu oraz edukację. Polem wspólnym, w moim rozumieniu, staje się tu ekopedagogika. 

Od 2016 roku skupiam się przede wszystkim na tym, by organizować edukację dzieci, zgodnie z nurtem „do przyrody, przez przyrodę i w przyrodzie”, zarówno podczas klasycznych zajęć w placówkach oświatowych, jak i zewnętrznych warsztatów czy eventów. 

Wykształcenie inżynierskie (2011) sprawia, że moje działania są uporządkowane i metodyczne, magisterium z pedagogiki (2017) nadało moim aktywnościom wymiaru humanistycznego. 

Moją największą pasją jest odkrywanie i doświadczanie świata, dlatego nieustannie się dokształcam, uczestnicząc w przeróżnych szkoleniach, warsztatach i wydarzeniach. Ta niepohamowana ciekawość wszystkiego sprawia też, że szybko odnajduję „wspólny język” z dziećmi. 

Ważne miejsce w moim życiu zajmuje także muzyka. Na co dzień towarzyszy mi ukulele, ale w zakamarkach mieszkania skrywam jeszcze: gitarę, mandolinę, tongue drum, kalimbę, kazoo i całą masę marakasów, dzwonków, fletów, gwizdków i innych stukadełek:). Staram się iść przez życie śpiewająco, czyniąc z każdego dnia zieloną przygodę, do której Was zapraszam z otwartym sercem.

Czytaj więcejZwiń
Hubert_Cendrowski

Hubert Cendrowski

Edukacja wczesnoszkolna

Pomysłowy, zaangażowany, entuzjastyczny

W kontakcie z uczniami jestem nastawiony na pomoc w odkrywaniu siebie. 

Uwielbiam obserwować, jak ludzie stawiają swoje pierwsze kroki w interesujących ich dziedzinach, a później, progresywnie, wzrastają w swoich doświadczeniach i wiedzy. 

Postrzegam dzieci jako odkrywców, którzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jednak każdy odkrywca, gdy znajduje się na obcym gruncie, potrzebuje przewodnika. Tutaj z pomocą chętnie wkraczam ja!

Jestem osobą pełną świeżych pomysłów, sprawiających, że odkrywanie świata to zabawa, którą chce się powtarzać. Podczas nauki daję dzieciom dużą swobodę, ale dbam również o to, by przy okazji uczyli się nowych sposobów na realizację swoich celów.

Wcześniej, czyli przed pracą w Szkole Otwartej, pomagałem uczniom odkrywać swoją pasję do programowania i budowania robotów.

Czytaj więcejZwiń
Terry-Lee O’Connor

Terry-Lee O’Connor

English Language

Observant, open-minded, thoughtful

My personal belief is that kids come into this world knowing who they are and by far, they are the most authentic geniuses. My desire is to gently help them to remember this fact. 

As a Psychologist and Educator, I’ve had the honour for over 10 years; engaging and developing with kids- as young as toddlers(10 months), preschoolers, primary schoolers, up to high schoolers. The variety keeps me on my toes and presents its own lessons daily. 

My goal in the capacity of English language Educator, is simply one of facilitating. The kids dive into practising English from a total immersion perspective. This way, they learn to utilise their individual levels- to reason & communicate. In turn developing fluidity, flexibility and openness to use the English Language – whenever & wherever.

 

Czytaj więcejZwiń
Julia_Michalska

Julia Michalska

Matplaneta

Zaangażowana, kreatywna, dobrze zorganizowana

W Szkole Otwartej zajmuję się prowadzeniem zajęć Matplanety, które rozwijają umiejętności matematyczne oraz logiczne myślenie. 

Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, które zdobywałam w Matplanecie, w organizacjach harcerskich oraz jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. 

Moją pasją jest rozwijanie potencjału dzieci. W swojej pracy koncentruję się na dziedzinach psychologii i pedagogiki dziecięcej. Jestem otwarta na różnorodne podejścia i metody pracy z dziećmi. Ukończyłam kursy Szkolna Edukacja Montessori (klasy 1-3) oraz Porozumienie bez Przemocy w szkole.

Czytaj więcejZwiń
Agata_Wierzbowska

Agata Wierzbowska

Muzyka

Ciepła, optymistyczna, twórcza

Kocham muzykę, odkąd tylko pamiętam. Owa pasja zamieniła się z czasem w mój zawód, który dodaje mi skrzydeł. Z wyróżnieniem ukończyłam Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec. 

W pewnym momencie swojego życia zamarzyłam, żeby odczarować przekonanie, że muzyka klasyczna jest nudna, a grać na instrumentach mogą tylko wybrani. Tak powstała Akademia Muzyki (nie)Poważnej. Przestrzeń do swobodnego muzykowania dla każdego, rozwijania wyobraźni, pobudzania kreatywności, czerpania frajdy z tego, co daje muzyka i wiele więcej.

Czytaj więcejZwiń
Zobacz wszystkichZwiń

Zespół terapeutyczny

Karolina_Józefowicz_2

Karolina Józefowicz

Psycholożka

Spokojna, uważna, empatyczna

W szkole wspieram dzieci w tym, by harmonijnie rozwijały się emocjonalnie i
społecznie. Pomagam im w trudniejszych momentach. Odpowiadam za kontakt z
rodzicami w sprawie dobrostanu emocjonalnego ich dzieci.

Jestem psycholożką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Szczególnie fascynuje się neuroróżnorodnością. Pracuję zarówno z Dziećmi jak i z Dorosłymi. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się w kontakcie ze mną bezpiecznie i komfortowo.

W swojej pracy łączę różne podejścia – jednak najmocniej czerpię z idei Porozumienia bez Przemocy, psychologii pozytywnej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.

Od ponad piętnastu lat wspieram Dzieci, Rodziców i Nauczycieli, współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z komunikacji interpersonalnej. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.

Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie – psychologia rozwojowa.

Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska.  Uczestniczyłam w ponad 120 godzinach warsztatów i treningów z NVC. Obszary moich zainteresowań to: dziecięce zaburzenia lękowe, spektrum autyzmu i edukacja alternatywna. Prywatnie jestem mamą dwóch synków – Julka i Janka, pasjonatką podróży, dobrego kina i mocnej kawy.

Czytaj więcejZwiń
Agata_Bagdach

Agata Bagdach

Pedagożka, terapeutka

Energiczna, otwarta, empatyczna

Ukończyłam studia pedagogiczne, trenerskie i coachingowe. Obecnie studiuję NVC, pracując cały czas w tym duchu. Jestem mediatorką w nurcie Porozumienia bez Przemocy oraz terapeutką m.in. SI (integracji sensorycznej) oraz  AAI (animal assisted intervention). W swojej pracy wykorzystuję wiele metod. Między innymi terapię skoncentrowaną na rozwiązaniach (TSR), podejście Jullowskie oraz coaching. Jestem w trakcie certyfikacji ICFu. 

W swojej pracy szczególnie dbam o szczerą, prawdziwą relację z każdym dzieckiem, bazującą na byciu przy nim – nigdy nad nim. Jestem wyczulona na indywidualność, kreatywność i mocne strony każdego podopiecznego. Ważne jest dla mnie to, aby dziecko biorące udział w moich zajęciach miało poczucie sprawstwa, zaufania i bycia akceptowanym. Rodzicom pomagam zrozumieć świat swojego dziecka, dzieciom świat rodziców, jestem mostem, łącznikiem pomiędzy nimi w sytuacjach trudnych i wymagających. 

Od zawsze  pracuję z osobami nieneurotypowymi,  specjalizuję się w neurologii w spektrum autyzmu. Uwielbiam  różnorodne  mózgi i odkrywanie ich zasobów. Zawodowo prężnie działam też w społeczności LGBTQA+. 

Sama mam ADHD i doceniam to, co ono mi daje każdego dnia. Traktuję je jak swój zasób. Dzięki temu jest mi łatwiej uczyć moich podopiecznych kochania siebie, samoświadomości, doceniania swoich zasobów i pracy na tych polach, które tego wymagają. Priorytetami są dla mnie zdrowie i dobrostan psychiczny człowieka. Gdy się je posiada, to wszystkie drogi przed człowiekiem są otwarte:).

Prywatnie jestem aktywistką na rzecz praw i dobrostanu zwierząt. W ramach wolontariatu wspieram adopcję bezdomnych psów. W 2008 roku wspólnie ze znajomymi założyłam Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom, które do dziś prężnie działa na arenie międzynarodowej w obszarze terapii z udziałem zwierząt, promując tę formę wspierania terapii konwencjonalnych. Kocham spacerować z psami po lasach, czytać książki i doszukiwać się głębokich prawd o mnie samej.

Czytaj więcejZwiń
Sylwia Soszka

Sylwia Soszka

Pedagożka

Opanowana, kreatywna, słuchająca

Ukończyłam studia pedagogiczne w czterech specjalnościach: wczesnoszkolna i przedszkolna, specjalna, terapia pedagogiczna oraz wsparcie społeczne dziecka i rodziny. Jestem też certyfikowaną konsultantką interwencji kryzysowej. Obecnie jestem także w trakcie studiów magisterskich z psychologii. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi i rodziną rozwijam od czasów studiów m.in w ośrodkach interwencji kryzysowej, szkołach publicznych, centrum aktywizacji zawodowej dla osób z niepełnosprawnościami, telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży. 

Moją misją w zawodzie jest budowanie w drugim człowieku poczucia bezpieczeństwa, ponieważ jest to podstawa do dalszego wzrastania i rozwoju. Skupiam się na tym, aby druga osoba doświadczyła przy mnie życzliwego, wspierającego kontaktu. Chcę stworzyć pozytywne doświadczenia w relacji i procesie edukacji.

Prywatnie jestem pasjonatką historii mody, sztuki i estetyki międzywojnia. Rozwijam także warsztat kulinarny, wykorzystując do tego podróże. 

Czytaj więcejZwiń
Izabela_Senkowska

Izabela Senkowska

Pedagożka

Empatyczna, kreatywna, cierpliwa

Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Podążam za myślą Janusza Korczaka “Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć”. 

W kontakcie z drugim człowiekiem zależy mi na zbudowaniu relacji opartej na szacunku i szczerości. 

Jestem osobą pogodną i otwartą. W czasie wolnym lubię czytać książki, układać puzzle i grać w gry planszowe.

Czytaj więcejZwiń
klaudia

Klaudia Dziewońska

Pedagożka

Autentyczna, czuła, uprawomocniająca emocje

W Szkole Otwartej pracuję jako pedagożka. Jestem nauczycielką wspomagającą najmłodsze klasy.

Z wykształcenia jestem pedagożką specjalną, a także nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Od lat pracuję w środowiskach gdzie komunikacja oparta jest na Porozumieniu Bez Przemocy.

Świadomość, że ludzkie działania są drogą do zaspokojenia naszych uniwersalnych potrzeb pomaga mi w towarzyszeniu innym w sposób pełen miłości i ciekawości. W duchu NVC mediuję konflikty i sytuacje trudne, zauważam dziecięce emocje i uprawomocniam je.

Wyłapuję dysregulacje uczniów oraz sprawdzam niezaspokojone potrzeby wynikające z możliwości psychospołecznych, psychofizycznych czy cech temperamentalnych.

Pokazuję dzieciom akceptowalne społecznie strategie na regulowanie emocji. Towarzyszę i pomagam w nauce.

Czytaj więcejZwiń
Zobacz wszystkichZwiń

Wsparcie szkoły

Monika_Ziółkowska

Monika Ziółkowska

Marketing, fundraising, administracja

Elastyczna, zaangażowana, empatyczna

Do Szkoły Otwartej trafiłam jako mama, a od niedawna zasilam szeregi kadry. 

W fundacji Otwieracze pełnię obowiązki prawej ręki Dyrekcji. Mam szeroki wachlarz zadań do zrealizowania, od wspierania Zarządu Fundacji Otwieracze poprzez pozyskiwanie funduszy, na administracji kończąc.

We wcześniejszym życiu, czyli przed Szkołą Otwartą pracowałam w działach marketingu zarówno w dużych, międzynarodowych firmach, jak i w małych, polskich. Moja praca od zawsze wiązała się z dużą różnorodnością zajęć. Współorganizowałam konferencje, prowadziłam prelekcje, dbałam o wizerunek firmy, prowadząc biuro prasowe, ale także brałam aktywny udział w tworzeniu realizacji strategii marketingowych oraz sprzedażowych. 

Taka wielostronność działań sprawia, że praca była i jest  dla mnie prawdziwą przyjemnością.

Prywatnie bardzo interesuję się otaczającym mnie światem, ludźmi i historią. Jestem fanką reportaży.

Czytaj więcejZwiń