• Krok 1

    Krok 1

    Zapisz się na pierwsze spotkanie informacyjne, które odbędzie się 25.04.2024 (czwartek), w godzinach 18:00-20:00

    Wypełnij ankietę

  • Krok 2

    Krok 2

    Spotkanie informacyjne online

    Zapraszamy w dniu 25.04.2024 (czwartek), w godzinach 18:00-20:00

  • Krok 3

    Krok 3

    Poznajmy się

    Warsztaty dla Rodziców w dniu 07.05.2024 (wtorek), w godzinach 17:30-20:00

  • Krok 4

    Krok 4

    Spotkania indywidualne z całymi Rodzinami (Rodzice + Dziecko)

     Zapraszamy w dniach 08-31.05.2024

  • Krok 5

    Krok 5

    Poznajmy się.

    Warsztaty dla Dzieci w sobotę 19.05.2024 w godzinach 10:00-14:00*

    *udział w warsztatach jest odpłatny - 130 zł/dziecko

  • Krok 6

    Krok 6

    Formalności

    Podpisanie umowy i innych niezbędnych dokumentów.

zdjecie-7

Edukacja Otwarta Nasza autorska koncepcja holistycznego rozwoju:
serce, ciało, umysł.

Wypływa z naszej misji:  

“Wierzymy, że dzieci potrafią latać, a miłość dodaje im skrzydeł. Każdego dnia tworzymy im warunki do lotu”,

opiera się na naszych wartościach: 

  • AUTENTYCZNOŚĆ: Jesteśmy prawdziwi, szczerze wyrażamy siebie i budujemy autentyczne relacje.
  • MIŁOŚĆ: Kochamy, a wszystko co robimy, robimy z intencją czynienia dobra.
  • OTWARTOŚĆ: Mamy otwarte serca i umysły na siebie, innych i świat.
  • ROZWÓJ: Korzystamy z każdej okazji, by się rozwijać, a jakość ma dla nas wielkie znaczenie.

 

Edukacja otwarta to OTWARTOŚĆ w pięciu obszarach:

otwartosc

Otwartość na różne podejścia i metody.

Dostosowujemy je do naszych potrzeb i zasobów. Inspirują nas Korczak, Juul, Montessori, Helen Parkurst (Plan Daltoński), edukacja outdorowa, edukacja demokratyczna.

otwarty-plan

Otwarty plan zajęć i przestrzeń edukacyjna.

Duża elastyczność planu daje możliwość przeorganizowania się tak, by jak najbardziej odpowiadać na potrzeby, które są żywe tu i teraz, oraz wykorzystywać zasoby i możliwości różnych osób oraz miejsc (edukacja outdoorowa, edukacyjna przestrzeń miejska, spotkania z ciekawymi ludźmi, różnego rodzaju warsztaty).

Każdego dnia otwieramy się na złożone, bądź nietypowe problemy oraz różne obszary nauki, ekologii, sztuki, edukacji, inżynierii, psychologii czy etyki. Dzięki temu poszerzamy horyzonty, a także rozwijamy umiejętności czucia, myślenia, stawiania pytań, dociekania, poszukiwania informacji oraz sprawdzania ich wiarygodności.

potrzeby

Otwartość na potrzeby młodych otwieraczy.

Młodzi OTWIERACZE są współkreatorami procesu edukacyjnego i mają wpływ na to, jak i czego się uczą, oraz jak funkcjonuje nasza społeczność.

zdjecie_10

Otwartość naszego zespołu.

Na stały proces własnego rozwoju i doskonalenia koncepcji Edukacji Otwartej (filozofia Agile).

Co oznacza dla nas holistyczny rozwój? Odkryj czego może nauczyć się u nas twoje dziecko? 

zdjecie_11

Otwartość i zaufanie rodziców

którzy właśnie takiej edukacji chcą dla swoich dzieci. Wnoszą swoje pomysły i angażują się w życie szkoły.

Edukacja Otwarta to holistyczny rozwój w trzech obszarach:

Serce – czuję.

Emocje, wartości, sens

Rozpoznaję i nazywam swoje emocje. Asertywnie komunikuję swoje potrzeby. Akceptuję siebie, lubię siebie, kocham siebie. Jestem empatyczna_y. Potrafię wyrazić wdzięczność. Wiem co lubię, a czego nie chcę.

 

Ciało – doświadczam, działam.

Umiejętności, działania

Mam świadomość swojego ciała, lubię je. Potrafię odczytać sygnały płynące z mojego ciała. Potrafię doświadczać „tu i teraz”. Dbam o swoje potrzeby fizyczne.  Wiem, co mnie relaksuje, umiem odpoczywać. Jestem zaradna_y. Mam sprawne ręce i ciało. Troszczę się o swoje ciało i jego kondycję.

Umysł – myślę, poddaję pod refleksję.

Umiejętności, działania

Znam swoje mocne strony i talenty. Czytam ze zrozumieniem. Przetwarzam informacje.Jasno wyrażam swoje myśli. Umiem się uczyć. Ćwiczę swoją koncentrację. Myślę krytycznie. Doceniam swoją intuicję. Planuję i monitoruje swoją pracę.

Edukacja Otwarta wspiera budowanie postawy OTWIERACZA (odkryj kim jest Otwieracz)

W Szkole Otwartej tak samo ważne jest to, w jaki sposób jesteśmy z dziećmi jak i to, czego i w jaki sposób się uczymy. Oto metody, które najchętniej wykorzystujemy podczas zajęć:

  • projekty,
  • stacje badawcze,
  • eksperymenty,
  • dyskusje i debaty,
  • praca z instrukcją,
  • praca samodzielna,
  • gry dydaktyczne,
  • storytelling,
  • pokaz,
  • myśląca klasa.

Metody i narzędzia w swobodny sposób dobierają nasi edukatorzy i edukatorki (nierzadko przy współudziale dzieciaków), w zależności od celu, potrzeb i energii grupy.

Przykładowe tematy, którymi zajmowaliśmy się ostatnio w różnych grupach, odkryj jak je realizowaliśmy:

Projekty

Praca w projekcie angażuje, uczy współpracy, pozwala zdobyć uniwersalne umiejętności, dlatego właśnie dążymy do tego, by coraz więcej zajęć przybierało taką formę. Dzieciaki uwielbiają pracować projektowo. Jak to robimy?

  • Część projektów realizujemy w nurcie STEAM, który łączy w sobie naukę, technologię, inżynierię i sztukę w jednym projekcie tematycznym. Takie podejście rozwija holistyczne podejście do rozwiązywania problemów, pomaga też naszym uczniom rozwijać swoje mocne strony i talenty
  • Metoda SCRUM z kolei, pomaga nam rozwijać motywację wewnętrzną naszych uczniów, ponieważ zanim zaczniemy planować jak coś zrobimy, wiele czasu poświęcamy na to, by odpowiedzieć sobie na pytanie „po co to robimy?”. Nadawanie sensu to ważna umiejętność w dzisiejszych czasach.
zwierzęta oceanów

Zwierzęta oceanów

Skoro w 6 klasie na lekcjach biologii podręczniki mówią, że należy się pochylać nad tematem zwierząt, to i my tak zrobimy… ale w inny sposób! W ramach projektu poznamy zarówno oceaniczne wybrzeża, jak i głębiny tworząc makietę podwodnego świata zwierząt! 

sen alicji

Teatr „Sen Alicji”

Kto powiedział, że biologia nie może wkroczyć na deski teatru? W ramach tego projektu tworzymy japoński Teatr Kamishibai na podstawie książki ‘Sen Alicji’ wybitnego neurobiologa Jerzego Vetulaniego. Poznajemy jak działa mózg człowieka i pamięć.

eskape room

Escape Room - tajemnice ludzkiego ciała

Projekt, który łączy zabawę, rozbudza ciekawość dziecka, a przy okazji uczy wiedzy o człowieku. Uczniowie przy wsparciu nauczyciela tworzą zagadki, zadania, łamigłówki poznając tematy budowy ciała i zdrowia człowieka… i powstaje escape room, z którego może korzystać cała społeczność!

galeria sztuki

Galeria sztuki FLORA

Czy wiesz, jakie właściwości mają rośliny? Jakie barwniki się w nich kryją? Jakim artystą jest natura? Właśnie na te pytania będziemy szukać odpowiedzi tworząc autorską i w pełni naturalną Galerię Sztuki, a przy okazji realizując podstawę programową klasy 5.

smog

Nie groźny nam żaden smok lecz SMOG

Ile cm3 wdychamy do płuc? Jaki procent tego co wdychamy stanowi CO2? Czym jest CO2 i jaką reakcją chemiczną je zminimalizować? Jak radzono sobie z kanalizacją w średniowieczu? Projekt, ma na celu zrozumienie problemu zanieczyszczenia powietrza poprzez każdą dziedzinę nauki. Elementem zwieńczającym projekt jest zbudowanie przez każde dziecko czujnika pomiaru smogu. 

klub podróżnika

Klub podróżnika

Jak najlepiej zorganizować podróż? Jak się do niej przygotować, by była bezpieczna i jednocześnie pełna przygód? Jak zdobyć na nią pieniądze? Gdy nasi uczniowie znajdą już odpowiedzi na te pytania –przygotują i wybiorą się na wyprawę w wybrane przez siebie miejsce.

express

Express your English

Przedstawienie teatralne, a może kabaret? Może jednak improwizacja lub film? W ramach projektu szlifującego umiejętności płynnego wypowiadania się w języku angielskim, nasi uczniowie zdobędą również doświadczenia wystąpień publicznych oraz technik aktorskich.

Trzy nieodzowne element w trakcie zajęć – nasza dewiza:

  1. Wzbudź ciekawość i emocje
  2. Zaangażuj ciało 
  3. Daj mózgowi wyzwania, by przetwarzał głęboko i daj wybór.

 

Dziesięć głównych założeń Edukacji Otwartej

  • Każdy człowiek przychodzi na świat jako bomba potencjału i ma przynajmniej kilka wyjątkowych talentów oraz własny program rozwojowy.
  • Organiczną potrzebą każdego człowieka jest chęć zrozumienia świata i działających w nim zjawisk oraz podążanie za wrodzoną ciekawością poznawczą.
  • Uczenie się jest procesem organicznym, a nie liniowym i ma subiektywną naturę. Nikt nie jest w stanie przekazać komuś wiedzy. Ludzkie mózgi są “egoistyczne” i uczą się tylko tego, co uznają za: ciekawe, nowe, ważne, przydatne.
  • Celem edukacji jest holistyczny rozwój człowieka, a nie przygotowywanie do testów czy egzaminów.
  • Mózg każdego człowieka jest inny, ma inną strukturę i na swój sposób przetwarza informacje, możemy nauczyć się tylko tego, co jesteśmy w stanie przetworzyć i czemu możemy nadać znaczenie/ sens.
  • Nic tak silnie nie stymuluje mózgu jak kreatywne zajmowanie się wszelkimi rodzajami sztuki.
  • Ważniejsze jest rozumienie zjawisk i procesów zachodzących w świecie niż znajomość faktów. W nowej erze wiedzy w każdej chwili są one dostępne na wyciągnięcie ręki.
  • Proces jest ważniejszy niż cel.
  • Bez relacji nie ma edukacji.
  • Dobrze zorganizowana edukacja jest twórcza i radosna.