Jesteśmy kameralną szkołą edukacji alternatywnej, wspieramy naszych uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości oraz w zdobywaniu kompetencji potrzebnych do szczęśliwego i spełnionego życia. Nie stosujemy nagród, kar ani języka ocen, bliskie jest nam za to Porozumienie Bez Przemocy (NVC) oraz podejście pedagogiczne Jespera Juula. Nasza społeczność spędza czas na wspólnych wyjściach, rozmowach i projektach. W myśleniu o edukacji nie zamykamy się do lekcji przedmiotowych, rozumiemy ją szerzej, jako proces odkrywania i rozwijania własnych talentów oraz mocnych stron, tworzymy do tego odpowiednie warunki.
Praca w projekcie angażuje, uczy współpracy, pozwala zdobyć uniwersalne umiejętności, dlatego właśnie dążymy do tego, by coraz więcej zajęć przybierało taką formę. Dzieciaki uwielbiają pracować projektowo. Jak to robimy?
Skoro w 6 klasie na lekcjach biologii podręczniki mówią, że należy się pochylać nad tematem zwierząt, to i my tak zrobimy… ale w inny sposób! W ramach projektu poznamy zarówno oceaniczne wybrzeża, jak i głębiny tworząc makietę podwodnego świata zwierząt!
Kto powiedział, że biologia nie może wkroczyć na deski teatru? W ramach tego projektu tworzymy japoński Teatr Kamishibai na podstawie książki ‘Sen Alicji’ wybitnego neurobiologa Jerzego Vetulaniego. Poznajemy jak działa mózg człowieka i pamięć.
Projekt, który łączy zabawę, rozbudza ciekawość dziecka, a przy okazji uczy wiedzy o człowieku. Uczniowie przy wsparciu nauczyciela tworzą zagadki, zadania, łamigłówki poznając tematy budowy ciała i zdrowia człowieka… i powstaje escape room, z którego może korzystać cała społeczność!
Czy wiesz, jakie właściwości mają rośliny? Jakie barwniki się w nich kryją? Jakim artystą jest natura? Właśnie na te pytania będziemy szukać odpowiedzi tworząc autorską i w pełni naturalną Galerię Sztuki, a przy okazji realizując podstawę programową klasy 5.
Ile cm3 wdychamy do płuc? Jaki procent tego co wdychamy stanowi CO2? Czym jest CO2 i jaką reakcją chemiczną je zminimalizować? Jak radzono sobie z kanalizacją w średniowieczu? Projekt, ma na celu zrozumienie problemu zanieczyszczenia powietrza poprzez każdą dziedzinę nauki. Elementem zwieńczającym projekt jest zbudowanie przez każde dziecko czujnika pomiaru smogu.
Jak najlepiej zorganizować podróż? Jak się do niej przygotować, by była bezpieczna i jednocześnie pełna przygód? Jak zdobyć na nią pieniądze? Gdy nasi uczniowie znajdą już odpowiedzi na te pytania –przygotują i wybiorą się na wyprawę w wybrane przez siebie miejsce.
Przedstawienie teatralne, a może kabaret? Może jednak improwizacja lub film? W ramach projektu szlifującego umiejętności płynnego wypowiadania się w języku angielskim, nasi uczniowie zdobędą również doświadczenia wystąpień publicznych oraz technik aktorskich.