Kadra Olivier

„Mamo, nie wiem, który nauczyciel jest najfajniejszy, tu każdy jest jak anioł.” Olivier, klasa 6

Szkołę Otwartą współtworzy sztab nietuzinkowych osób – pasjonatów swoich dziedzin. Uzupełniamy się wzajemnie tworząc fantastyczny, różnorodny zespół, budujemy go na silnych fundamentach: szczerości i zaufaniu. Stawiamy na rozwój, dlatego też każdego dnia zastanawiamy się co możemy zrobić jeszcze lepiej. Kadra jest naszym „oczkiem w głowie”, dowiedz się jak wspieramy kadrę:

Jak wspieramy kadrę?

Jeśli chcesz do nas dołączyć – prześlij nam swój list motywacyjny i CV.

Dołącz do zespołu

Prowadzące szkołę

Anna Kozicka

Anna Kozicka

Dyrektorka

Autentyczna, wizjonerska, odpowiedzialna.

Odpowiadam za rozwój Szkoły Otwartej, zaczynając od stworzenia i realizowania wizji szkoły oraz zarządzania zespołem Otwartej Kadry, po sprawy administracyjne. Od dawna marzyłam o miejscu, w którym dzieci otulone szacunkiem dorosłych, będą mogły odkrywać siebie, uczyć się życia oraz zdobywać wiedzę i ważne umiejętności. Uwielbiam kreować coś od podstaw i pracować w zespole różnorodnych osób dla których jakość ma znaczenie. Coraz bardziej doceniam prostotę i minimalizm, bliskie jest mi podejście zero waste.

Przez ponad 18 lat tworzyłam i rozwijałam zespoły jako manager albo towarzyszyłam managerom w zdobywaniu kompetencji przywódczych jako trener i coach. Od 2017 roku wspieram rodziców i nauczycieli w lepszym rozumieniu potrzeb dzieci oraz przywódczej roli w ich życiu.

Jestem trenerką Autentycznego Przywództwa, certyfikowanym trenerem metody Insight Discovery oraz międzynarodowej fundacji Familylab promującej pedagogikę Jespera Juula. Stworzyłam autorski program rozwojowy „Autentyczne Przywództwo”, który pomaga rozwinąć własny potencjał przywódczy, niezależnie od tego, czy jest się managerem, rodzicem czy nauczycielem.

Prowadzę zajęcia ze studentami na SWPS w Warszawie (studia podyplomowe Creative Leadership).

Prywatnie jestem mamą 10 letniego Kuby i żoną Maćka. Nie potrzebujemy wiele do szczęścia, wystarczy zapalona świeczka i pytanie: „to o czym gadamy?”.

Lubię życie i lubię ludzi. 

Czytaj więcejZwiń
karolina

Karolina Józefowicz

Psycholożka

Spokojna, uważna, empatyczna

W szkole wspieram dzieci w tym, by harmonijnie rozwijały się emocjonalnie i
społecznie. Pomagam im w trudniejszych momentach. Odpowiadam za kontakt z
rodzicami w sprawie dobrostanu emocjonalnego ich dzieci.

Jestem psycholożką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Od lat fascynuje się Ludźmi – ich potencjałem i różnorodnością. Pracuję zarówno z Dziećmi jak i z Dorosłymi. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się w kontakcie ze mną bezpiecznie i komfortowo.

W swojej pracy łączę różne podejścia – jednak najmocniej czerpię z idei Porozumienia bez Przemocy oraz psychologii pozytywnej.  Od dziesięciu lat wspieram Dzieci, Rodziców i Nauczycieli współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z komunikacji interpersonalnej. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.

Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie – psychologia rozwojowa.

Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska.  Uczestniczyłam w ponad 120 godzinach warsztatów i treningów z NVC. W szczególności interesuję się: dziecięcymi lękami, rozwojem emocjonalnym Dzieci, samoregulacją i pracą z ciałem. Prywatnie jestem mamą dwóch synków – Julka i Janka, pasjonatką podróży, dobrego kina i mocnej kawy😊

W szkole wspieram dzieci w tym, by harmonijnie rozwijały się emocjonalnie i społecznie. Pomagam im w trudniejszych momentach. Odpowiadam za kontakt z rodzicami w sprawie dobrostanu emocjonalnego ich dzieci.

Czytaj więcejZwiń

Opiekunowie talentów / Mentorzy

nina

Nina Rehorowska

Rzetelna, Cierpliwa, Zaangażowana

Jedną z najważniejszych wartości w moim życiu jest angażowanie się w inicjatywy, które mają szansę zmienić świat na lepsze. Praca z dziećmi i edukacja jest dla mnie narzędziem budowania przyjaznej i bardziej inkluzywnej rzeczywistości. Jako młoda osoba dwukrotnie spędziłam część wakacji w szkole w Sidmouth w Wielkiej Brytanii, co pozwoliło mi swobodnie posługiwać się językiem angielskim.

Uważam, że języki obce otwierają drzwi, nie tylko w naszym otoczeniu, ale także w sposobie myślenia. Obecnie studiuję socjologię stosowaną i antropologię społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a oprócz tego rozwijam swoje kompetencje edukatorskie i wychowawcze. Jestem m. in. po seminarium “Integracja bez przemocy” Polskiego Forum Migracyjnego oraz dwóch warsztatach Chlebem i Solą poświęconych rozwijaniu samodzielności dzieci w nauce. Część wolnego czasu spędzam jako wolontariuszka-mentorka wspierająca proces edukacyjny uchodźczego ucznia, w wakacje jeżdżę na obozy letnie z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy stawiam na szczerą komunikację i wzajemny szacunek. Uważam, że dorośli mogą się od dzieci wiele nauczyć – ja uczę się od nich codziennie!

Czytaj więcejZwiń
Szura Bruni_nauczyciel przygody_szkoła otwarta

Alexandre (Szura) Bruni

Raźny, żywiołowy, przygodniczy.

Jestem pół-Polakiem, pół-Rosjaninem urodzonym we Francji. Z wykształcenia antropolog i filozof, obecnie doktorant w ramach Artes Liberales UW. W swych podróżach odwiedziłem ponad 50 krajów, spędziłem m.in. rok przemierzając Azję oraz 2 miesiące penetrując południową Syberię. Zajmuję się tłumaczeniami między językiem polskim a rosyjskim, uczę hiszpańskiego i filozofii, a od roku z entuzjazmem prowadzę Lekcje Przygody. Ponadto, organizuje syberyjskie wyprawy. Właśnie zostałem Ojcem Józefiny.

Czytaj więcejZwiń

Agata Bagdach

Energiczna, otwarta, empatyczna

Jestem pedagożką rewalidacyjną, edukatorką, terapeutką integracji sensorycznej oraz AAI (Animal Assisted Intervention) oraz trenerką i kołczką. Od piętnastu lat pracuję z dziećmi o różnych potrzebach oraz z ich rodzinami. W swojej pracy szczególnie dbam o szczerą, prawdziwą relację z każdym dzieckiem, bazującą na byciu przy nim – nigdy nad nim. Jestem wyczulona na indywidualność, kreatywność i mocne strony każdego dziecka. Ważne jest dla mnie to, aby dziecko biorące udział w moich zajęciach miało poczucie sprawstwa, zaufania i bycia akceptowanym. Rodzicom pomagam zrozumieć świat swojego dziecka, dzieciom świat rodziców będąc mostem, łącznikiem pomiędzy nimi w sytuacjach trudnych i wymagających. 

Prywatnie jestem aktywistką na rzecz praw i dobrostanu zwierząt, woluntarystycznie wspieram adopcję bezdomnych psów. W 2008 roku współzałożyłam Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom, które do dziś dnia prężnie działa w sektorze terapii z udziałem zwierząt na arenie międzynarodowej, promując tę formę wspierania terapii konwencjonalnych. Kocham spacerować z psami po lasach, czytać książki i doszukiwać się głębokich prawd o mnie samej.

Czytaj więcejZwiń

Inspirujący edukatorzy i nauczyciele

Aleksandra Siemieniuk_nauczycielka polskiego_szkoła otwarta

Aleksandra Siemieniuk

Język polski

Kreatywna, pracowita, odpowiedzialna.

Jestem studentką ostatniego roku filologii polskiej (specjalizacja: komparatystyka literacka) i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim w ramach Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych. Miłośniczką poezji konkretnej i malarstwa impresjonistycznego. 

Naukowo zajmuję się nudą i nihilizmem w literaturze modernistycznej zarówno polskiej, jak i rosyjskiej. Oprócz pracy w Szkole Otwartej realizuję wraz z grupą badawczą grant na Wydziale Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim o zależności między rozwojem Teorii Umysłu (ToM) a rozumieniem mowy figuratywnej, na przykładzie ironii. W przyszłym roku planuję podjęcie studiów doktoranckich z zakresu humanistyki cyfrowej w Instytucie Badań Literackich PAN. W wolnym czasie maluję farbami olejnymi i poszukuję interesujących gier na PlayStation, które później wykorzystuję w artykułach naukowych poruszających zagadnienie konwergencji mediów. Namiętnie chodzę do teatru i słucham muzyki jazzowej. 

Czytaj więcejZwiń
Krzysztof Chojecki Nauczyciel matematyki Szkoła Otwarta

Krzysztof Chojecki

Matematyka

Twórczy, pracowity, konsekwentny.

Moimi największymi pasjami są matematyka i malarstwo, które staram się łączyć tworząc obrazy brył matematycznych. Nie umiem żyć bez muzyki, która od zawsze towarzyszyła mi w nauce. Ukończyłem Politechnikę Gdańską z tytułem magistra inżyniera matematyki finansowej.

Porzuciłem karierę bankową na rzecz pomocy innym w nauce matematyki. Wymyśliłem i współtworzyłem projekt edukacyjny “pistacja matematyka” (dla którego nagrałem około 600 wideolekcji).

Współtworzyłem także innowacyjny projekt “Lekcje z Legią”, którego ideą jest rozwijanie umiejętności rozumowania matematycznego poprzez doświadczanie zastosowania matematyki w piłki nożnej. Miałem przyjemność pisać artykuły o matematyce do czasopisma “Victor”. Należę do grupy Superbelfrzy RP, która zrzesza najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce. Firma Microsoft zaliczyła mnie do najbardziej innowacyjnych nauczycieli na świecie w roku akademickim 2018/2019. Dostąpiłem zaszczytu wygłoszenia mowy motywacyjnej na konferencji TEDx. Swoją wiedzą dzielę się z innymi nauczycielami szkoląc ich z wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji oraz z innowacyjnych narzędzi w doradztwie zawodowym.

Czytaj więcejZwiń
nina

Nina Rechorowska

Język angielski

Rzetelna, Cierpliwa, Zaangażowana

Jedną z najważniejszych wartości w moim życiu jest angażowanie się w inicjatywy, które mają szansę zmienić świat na lepsze. Praca z dziećmi i edukacja jest dla mnie narzędziem budowania przyjaznej i bardziej inkluzywnej rzeczywistości. Jako młoda osoba dwukrotnie spędziłam część wakacji w szkole w Sidmouth w Wielkiej Brytanii, co pozwoliło mi swobodnie posługiwać się językiem angielskim. Uważam, że języki obce otwierają drzwi, nie tylko w naszym otoczeniu, ale także w sposobie myślenia. Obecnie studiuję socjologię stosowaną i antropologię społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a oprócz tego rozwijam swoje kompetencje edukatorskie i wychowawcze. Jestem m. in. po seminarium “Integracja bez przemocy” Polskiego Forum Migracyjnego oraz dwóch warsztatach Chlebem i Solą poświęconych rozwijaniu samodzielności dzieci w nauce. Część wolnego czasu spędzam jako wolontariuszka-mentorka wspierająca proces edukacyjny uchodźczego ucznia, w wakacje jeżdżę na obozy letnie z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy stawiam na szczerą komunikację i wzajemny szacunek. Uważam, że dorośli mogą się od dzieci wiele nauczyć – ja uczę się od nich codziennie!

Czytaj więcejZwiń
magda napora

Magdalena Napora

Zaangażowana, kreatywna, cierpliwa

Całe życie pracuję z dziećmi i młodzieżą . Czuję, że umiemy się dogadać! Lubię robić dobrze rzeczy. Właśnie dlatego stworzyłam moją własną Demokratyczną Szkołę Językową The Lemon Tree oraz Obozy Demokratyczne. 

Z wykształcenia jestem nauczycielem języka angielskiego, terapeutą integracji sensorycznej, metodykiem. 

Prywatnie: mama Stasia i Marysi, zakochana od 18 lat (!) żona. Jest z nami też przygarnięta czworonożna Kropka.  Jesteśmy w edukacji domowej, choć może bliżej nazwa: wyjazdowej.

Podążam za uczniem. Słucham. Obserwuję. Tworzę. Nie ma rzeczy niemożliwych. Wierzę, że wystarczy chcieć. Chcę zmieniać świat!

W  każdej wolnej chwili podróżujemy rodzinnie naszym DIY kamperem.  Zapuszczamy się w europejską dzicz, śpimy na plaży, w środku lasu, jednoczymy się z naturą. Ładujemy baterie!

Moje zajęcia to … odkrywanie swoich zainteresowań, pogłębianie pasji, budowanie zaangażowania i świadomości językowej, życiowej! Zapraszam do Szkoły Otwartej! Cieszę się, że mogę tutaj uczyć i siać pasję!

Czytaj więcejZwiń
aleksadnra-kowalczyk

Aleksandra Kowalczyk

Biologia

wrażliwa, zaciekawiona światem, pomysłowa

Pochodzę z małopolskiego Tarnowa, więc wciąż wychodzę „na pole” –  i to właśnie na trawnikach oraz podwórkach zaczęła się moja przyrodnicza pasja. Biologię postrzegam zgodnie z jej definicją, jako naukę o życiu, której nie da się zamknąć w podręcznikach. Chciałabym, żeby moje działania pozwalały uczniom odkrywać zależności, rozumieć procesy i dostrzegać czasem nieoczywiste piękno organizmów dookoła nas. Ukończyłam studia licencjackie z biotechnologii na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie realizuję pracę magisterską w Instytucie Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej PAN. Uwielbiam pracę z dziećmi – działałam w ZHP, prowadzę półkolonie, pracuję także w BioCentrum Edukacji Naukowej. Staram się być przy tym rzetelna, korzystając ze sprawdzonych źródeł naukowych. Interesuję się także sztuką (szczególnie malarstwem), historią bliższą i dalszą, teologią i tym, co się „pojawi” (od antyków po rasy owiec). Po prostu lubię wiedzieć!

Czytaj więcejZwiń

Jarek Budnicki

Historia i gry planszowe

Pomysłowy, ciekawy świata, kochający gry i zagadki.

Uczę z pasją historii, bo to wiedza o ludziach i niesamowitych skutkach ich działań, tylko ludzie są zdolni zmieniać swoje życie, przyrodę, innych ludzi, cały świat. Odkrycia, ciekawość, niecierpliwość to motory działań i radości. 

Życie powinno być radosnym odkrywaniem wszechświata. Poza tym lubię gry w różnych formach (planszowe, terenowe, miejskie, RPG, LARP). Tworzę scenariusze gier, zagadki, zadania, kreuję postaci. Odgrywam też role w tych grach, bywam postaciami z historii, legend, baśni, żołnierzem, królem, smokiem, diabłem itd. Kocham opowieści, ze sceny opowiadam różne historie. Piszę też wiersze i opowieści. W zakresie edukacji staram się te moje pasje umiejętnie łączyć.

Czytaj więcejZwiń
Izabela_Bryk_Szkoła_Otwarta

Izabela Bryk

Fizyka

Pracowita, wyrozumiała, dobrze zorganizowana.

Ciekawość otaczającego mnie świata od zawsze budziła we mnie pasję do nauk ścisłych oraz matematyki, która jest narzędziem do opisywania obserwowanych zjawisk. Zainteresowania te zawiodły mnie na Politechnikę Warszawską, gdzie zdobyłam tytuł inżyniera automatyki i robotyki. 

Bardzo lubię pracę z dziećmi i młodzieżą, lubię dzielić się z nimi swoją wiedzą i odkrywać z nimi świat. W związku z tym ukończyłam również podyplomowe studia pedagogiczne, co pozwala mi wykonywać pracę, która daje mi dużo satysfakcji. Prowadzę zajęcia z matematyki i fizyki na każdym poziomie. Ponadto jestem instruktorem robotyki i elektroniki. Oprócz mojej pracy dużo przyjemności w moim życiu daje mi jazda na motocyklu oraz biegi z przeszkodami. Największą pasją są podróże.

Czytaj więcejZwiń
Anna Wadas_nauczycielka chemii_szkoła otwarta

Anna Wadas

Chemia

Niecierpliwa, ciekawa, precyzyjna.

Studia magisterskie oraz doktoranckie z chemii skończyłam na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem autorką publikacji na temat m.in. elektroredukcji dwutlenku węgla. W ramach doktoratu odbyłam 3-miesięczny staż w Singapurze oraz 3 – tygodniowy w Teksasie. Moją pasją jest teatr oraz jazda na rowerze. Pochodzę z Miastka, mieszkam w Warszawie.

Czytaj więcejZwiń
Szura Bruni_nauczyciel przygody_szkoła otwarta

Alexandre (Szura) Bruni

Przygoda, Klub Podróżnika, Geografia

Raźny, żywiołowy, przygodniczy.

Jestem pół-Polakiem, pół-Rosjaninem urodzonym we Francji. Z wykształcenia antropolog i filozof, obecnie doktorant w ramach Artes Liberales UW. W swych podróżach odwiedziłem ponad 50 krajów, spędziłem m.in. rok przemierzając Azję oraz 2 miesiące penetrując południową Syberię. Zajmuję się tłumaczeniami między językiem polskim a rosyjskim, uczę hiszpańskiego i filozofii, a od roku z entuzjazmem prowadzę Lekcje Przygody. Ponadto, organizuje syberyjskie wyprawy. Właśnie zostałem Ojcem Józefiny.

Czytaj więcejZwiń
Karolina Matela_nauczycielka hiszpańskiego_szkoła otwarta

Karolina Matela

Język hiszpański

Kreatywna, wesoła, uparta.

Jestem lektorką języka hiszpańskiego z 10 letnim doświadczeniem. Ukończyłam filologię hiszpańską na Uniwersytecie Jagiellońskim, ze specjalizacją pedagogiczną. Interesuję się literaturą i kulturą iberoamerykańską. Jestem też graficzką i ilustratorką.

Pasjonuję się sportami: capoeirą, wspinaczką, narciarstwem i windsurfingiem. Od 7 lat prowadzę autorskie zajęcia dla dzieci inspirowane capoeirą i jogą. Łączę w nich grę na instrumentach, śpiew i ruch poprzez gry i zabawy grupowe. Wierzę w to, że człowiek najskuteczniej uczy się, angażując jak najwięcej zmysłów oraz całe ciało. W kontakcie z dziećmi najbardziej cenię sobie szczerość, tworzenie dobrej relacji i grupowej wspólnoty. Na zajęciach staram się dostrzegać indywidualne potrzeby i dać dzieciom przestrzeń do samostanowienia. Jestem mamą 9-letniej Julii i 3-letniego Wincentego. Kocham wypady w góry, spacery z psem po lesie i podróżowanie.

Czytaj więcejZwiń
Zobacz wszystkichZwiń

Wsparcie, bez którego ani rusz

Katarzyna_Trojańska_Szkoła_Otwarta

Katarzyna Trojańska

Neurodydaktyk i neuropedagog

Kreatywna, energiczna, uparta.

Jestem absolwentką 6 kierunków studiów pedagogicznych, ale najwięcej o edukacji nauczyłam się od dzieci i wnioski jakie wyciągnęłam z tych najcenniejszych w życiu lekcji staram się przekuwać na codzienne działania w swojej pracy neuropedagoga, trenera edukacyjnego i doradcy metodycznego.

Budowanie w dzieciach poczucia własnej wartości i mocy sprawczej oparte na relacji ze wszystkimi uczestnikami procesu edukacyjnego to nadrzędny cel w koncepcji Edukacji Otwartej, której jestem autorką. Promuję edukację w nurcie STEAM (jestem współautorką książki „ STEAM- owe lekcje”), prowadzę warsztaty dla dzieci oraz warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i rodziców krążące wokół tematyki wychowania i edukacji. W chwili obecnej we współpracy z wydawnictwem Olesiejuk pracuję nad serią książek dla dzieci pt. „Edukacja domowa”.

Prywatnie jestem szczęśliwą i spełnioną mamą dorosłej Kai i 15 – letniego Kacpra. W życiu najbardziej cenię radość i uśmiech dziecka, a moje nadrzędne wartości to prawda, empatia dla siebie i innych, samoświadomość i wytrwałość w dążeniu do celu oraz otwartość na świat i jego potrzeby.

Czytaj więcejZwiń
Kinga_Kożurno

Kinga Kożurno

Coach

Twórcza, jasno – widząca, obecna.

ZenCoaching to moja spokojna pasja nie od tak dawna. A jednocześnie mam wrażenie, że od bardzo dawna do niego się szykowałam poprzez wszystko co robiłam…  pedagogika specjalna, filologia hiszpańska, uczenie się i nauka języków, firmy logistyczne, fabryka Mercedesa, liczne projekty (jako lider lub konsultant), malowanie, tworzenie biżuterii, sporty, yoga, medytacja, fascynacja kreatywnością, pracowanie nad darem klarowności i porządkowania   …i wreszcie Certyfikat ZenCoaching.

Kiedy parę lat temu poznałam ZenCoaching wiedziałam, że chcę się dzielić tym co to podejście proponuje: lekkość i głębia, radość i odpowiedzialność, rozwój i ciągły kontakt ze swoimi najlepszymi zasobami. Stanie się certyfikowanym coachem było procesem fascynującym i otwierającym mnie na tyle możliwości w życiu, na poczucie siebie inaczej, swoich emocji, ciała, umysłu, duszy, serca.  A teraz mam możliwość towarzyszenia innym w tej transformacji. Co za dar!

Czytaj więcejZwiń